Początek kampanii organizowanej przez Fundację Zaczyn przy wsparciu Promedica24 przypadł na 22 lutego 2018 r. Na specjalnej konferencji prasowej odbywającej się pod patronatem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zaprezentowany został spot telewizyjny, który w kolejnych tygodniach emitowany będzie w wybranych telewizjach, w internecie czy na nośnikach w komunikacji publicznej w największych miastach.
Co czwarty Polak jest seniorem, a aż dwa miliony osób z tej grupy to osoby samotne, schorowane, pozostawione samym sobie. Bardzo wiele osób potrafi traktować osoby starsze z obojętnością lub nawet pogardą. Powodem tego jest brak empatii, ale i podstawowej wiedzy o tym jak zmienia się funkcjonowanie naszych ciał i umysłów w kolejnych dekadach życia. Chcemy pokazać, że wzajemne zrozumienie dużo znaczy dla jakości życia nas wszystkich, zarówno seniorów, jak i osób młodszych, których w przyszłości czekać będą te same problemy – mówi Przemysław Wiśniewski z Fundacji Zaczyn.
Adresatami kampanii są wszystkie osoby, które dopiero w przyszłości znajdą się w tzw. trzecim wieku i dziś nie wyobrażają sobie w pełni wyzwań z jakimi wiąże się starzenie w wymiarach fizycznym i psychicznym.
Poza kampanią realizowaną w radiu czy telewizji został stworzony serwis edukacyjny www.ZrozumiecStarosc.pl oraz obszerny, bezpłatny poradnik drukowany dla rodzin osób zależnych. Odbędą się również liczne spotkania edukacyjne w szkołach i specjalne wydarzenia z udziałem osób publicznych. Kampania potrwa co najmniej do końca kwietnia 2018 r.
O kampanii „Zrozumieć Starość”:
Celem kampanii jest podniesienie wrażliwości społecznej, zrozumienia i szacunku dla osób starszych oraz edukacja na temat starości, schorzeń i ograniczeń związanych z wiekiem oraz możliwości ich leczenia. Więcej o celu kampanii przeczytasz w obszernym tekście na stronie kampanii.
Organizatorzy kampanii:
Organizatorem kampanii jest Fundacja Zaczyn (www.zaczyn.org), a inicjatorem Promedica24. Koncepcja filmu oraz strony została przygotowana przez agencję Walk. W kampanię angażują się również partnerzy: Teb Edukacja, EMC Szpitale, Kinoteka. Patronat nad konferencją inicjująca kampanię objęło Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz redakcja pisma „Polityka Senioralna”.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej kampanii www.ZrozumiecStarosc.pl